MY INTERVIEW VIDEO ON VIMEO FOR JERKMAGAZINE


Istanbul Fashion Addict interview from Mallory Elizabeth on Vimeo.

I previously wrote about the interview post of Mallory for her blog and now the video is done.Mallory Elizabeth of Everything+Nothing blog did an interview with me for their University Magazine that Journalism Students post their articles, photographs and videos called Jerk Magazine.She came to Istanbul from U.S.A. for a week, a couple weeks ago and she contacted me a month before that and we met at Taksim.I'm glad we met cause we chatted on "our passion that's common: FASHION" while we were drinking cafe at Taksim Starbucks.She recorded the interview on a video and asked me a bunch of questions about my blog,Istanbul city life and Vogue Turkiye's first Issue.I just watched the video and I realized its not easy to talk in English infront of a camera when you are not really prepared.But its my 3rd interview in my life and the first English interview.That's why please dismiss my slow speech I performed and normally I talk faster than what it looks like.Thank you Mallory!+great job :)

Video'yu bikaç kere izledim ve ilk düşüncem bukadar yavaş nasıl konuşabilmişim oldu:) Kötü İngilizcesi olan biri değilim ama kamera önünde ingilizce konuşmak okadar da kolay değilmiş.Gerçekten.Neden tutukluk yaşadığımı şimdi daha iyi anlıyorum sebebi ilk kez İngilizce röportaj vermem sanırım.Türkçe röportaj verirken sular seller gibi konuşan ben İngilizce sorularda duraksadığımı ve hızlı cevaplamadığımı gördüm ama bunun üzerinde çalışacağım.Normalde kamera kayıtta değilken daha hızlı konuşuyorum demekki gerçekten kamera ile ilgili bi durum var:)

Mallory, bikaç hafta önce Amerika'dan Istanbul'a bir haftalığına ziyarete geldi ve benimle irtibata geçti gelmeden çok önce.Ortak noktamız olan moda ve Istanbul stili üzerine benle görüşmek istedi ve Taksim Starbucks'ta buluştuk. Kendisi, Türkler kadar sıcakkanlı ve güleryüzlü.Röportaj sırasında duraksadığım oldu ve video'yu edit edeceğini, merak etmememi duraklamaları çıkaracağını söyledi.Cafede olunca çalan telefonlar, giren çıkan insanlar, ortamdan duraksamalar yaşadık. Mallory Gazetecilik okuyor ve son sınıf öğrencisi.Okulun jerk magazine isimli dergisi için benimle röportaj yaptı.Okul bittiğinde New York'a taşınmak ve moda üzerine kariyer yapmak istiyor. Yabancı moda dergileri ikimizin de ortak noktası. Türkiye'den de moda dergilerinin Türk edisyonlarından almış.
Istanbul üzerine, Vogue Türkiye'nin ilk sayısı üzerine ve nasıl istanbul fashion addict'i yazmaya başladığım üzerine konuştuk. Vogue'un Türkiye'ye geldiği için ne kadar sevindiğimi anlattım.Stam hakkında konuşurkenki yüz ifademe cidden çok güldüm...

Comments

Anonymous said…
You did great and had very interesting things to say! And you're English is wayyy better than my Turkish ; ) There will be a short article to go with video on the Jerk Magazine website and it should be up next week - I'll let you know when!
XO,
Mallory
Anonymous said…
You did great and had very interesting things to say! And you're English is wayyy better than my Turkish ; ) There will be a short article to go with video on the Jerk Magazine website and it should be up next week - I'll let you know when!
XO,
Mallory
didem said…
yetenekli bayan Acem:) dostum harikasın seninle gurur duyuyorum daha nice iyi yerlerde seni göreceğime eminim.Yeni stylinglerini bekliyorum.süpersin canım

DİDEM
Unknown said…
you are lovely!Thanks for sharing the interview we get to know you closer
edaicerdik said…
tebrikler süper olmuş Vogue ile ilgili görüşlerine katılıyorum ve Vogue'un Türkiye'ye gelmesine çok sevindim.
Unknown said…
tebrikler harika blog ve süper röportaj olmuş!: